تخته سیاه

تخته سیاه

با سلام و تشکر از حسن انتخاب شما کاربران گرامی:
دانش آموزان عزیر و همکاران گرامی این وبلاگ می تواند گامی در جهت پایداری و تثبیت یادگیری و افزایش آموخته های شما عزیزان باشد. لذا امید است این مجموعه بتواند به نیازهای آموزشی شما پاسخ ارائه نماید.
این وبلاگ برای استفاده همکاران عزیز و تبادل تجربه تهیه شده است. همچنین همکاران گرامی می توانند تجریبات و ابتکارات خود را برای استفاده سایر همکاران به ایمیل من ارسال نمایند. مطالب با نام خود همکار در وبلاگ قرار خواهد گرفت.

"افضلی آموزگار و سرگروه پایه ی ششم منطقه هشت تهران"

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۱ ثبت شده است

با سلام خدمت شما همکار گرامی و مخاطبین عزیز:

از آنجایی که تعدادی از معلمین پایه دوم برای ارزیابی درس ریاضی تقاضای نمونه سوالاتی را داشتند. لازم دانستن در این مطلب تعدادی از این سوالات را برای شما همکار عزیز ارائه دهم. امیدوارم مفید واقع شود. منتظر نظرات شما هستم.

نمونه سوالات ریاضی دوم ابتدایی:
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۱ ، ۲۲:۴۵
افضلی

فرشتگان هلهله می‌کنند؛ در عرش سروری برپاست؛ آسمان نور باران است؛ جبرئیل خطبه می‌خواند؛ پیامبران صف کشیده‌اند؛ خدا شاهد است و محمد(ص) خندان.

خدا می‌خندد و تمام غنچه‌های گل محمدی می‌شکفند.

«فتبارک الله الاحسن الخالقین» امشب بهترین خلق خدا به پیوند هم در می‌آیند. امشب فاطمه به خانه علی می‌رود؛ امشب زمین و زمان شادمانند.

سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بر تمامی شیعیان مبارک باد


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۱ ، ۲۲:۵۳
افضلی

با سلام به شما همکار گرامی در این مطلب سعی شده تا دانستنی‌های بیشتری در زمینه‌ی تدریس درس (سفر به اعماق زمین) ارائه شود. با توجه به اینکه مطالب کتاب علوم ششم برای تدریس کامل و کافی نسیت در نتیجه برای آموزش دروس این لازم است تا اطلاعات زیادی جمع‌آوری شود.  همکار عزیز شما می‌توانید برای تدریس این درس و درس بعدی به کتب دوم و سوم راهنمایی نیز مراجعه کنید.


ساختار زمین (درس 4 علوم ششم) دریافت فایل
سایز: 443 کیلوبایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۱ ، ۱۹:۳۹
افضلی

باسلام به شما همکار و مخاطب عزیز در این مطلب سعی شده نمونه سوالاتی در زمینه درس ریاضی  ارائه شود. البته باید متذکر شد زمانی شما همکار و مخاطب گرامی  به موفقیت کامل در تدریس درس ریاضی می‌رسید که خودتان توانایی طرح سوال را پیدا کنید. این نمونه سوالات و کتب کمک درسی فقط به عنوان راهنما برای شما می‌باشد. چرا که اگر در متن سوالات این کتب و نمونه‌ها پی ببرید تمامی در یک سو و یک هدف پیش می‌روند و تکراری هستند. پس شما می‌توانید خود یک کتاب کمک درسی قوی برای کلاس خودتان باشید.


دریافت فایل
سایز: 476 کیلوبایت

توضیحات: فصل اول کسر

سایز: 326 کیلوبایت

دریافت فایل
سایز: 109 کیلوبایت

دریافت فایل
سایز: 577 کیلوبایت
توضیحات: فصل دوم اعداد اعشاری

دریافت فایل
سایز: 332 کیلوبایت

دریافت فایل
سایز: 391 کیلوبایت



۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۱ ، ۲۳:۴۴
افضلی
کتاب راهنمای علوم مطالبی در زمینه‌ی موضوع ارائه داده است البته نمی‌توان برای تدریس فقط به محتوای کتاب و یا کتاب راهنما تکیه داشت بلکه بهتر است در کنار این کتاب راهنما از کتب علوم راهنمایی نیز برای تدریس دروس استفاده شود.
کتاب راهنمای علوم ششم قسمت اول(
دریافت فایل)
کتاب راهنمای علوم ششم فسمت دوم (دریافت فایل)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۱ ، ۱۸:۳۰
افضلی

کتاب راهنمای فارسی که لینک آن در ادامه قرار دارد به منظور هدایت و راهنمایی شما عزیزان با روش‌های مختلف در  تدریس دروس کتاب می‌باشد. نیز اهداف درس‌ها را مشخص می‌کند و اطلاعاتی در زمینه نکات دستوری تا حدودی می‌دهد. لطفا ما رو از نظرات خودتون محروم نکنید.

کتاب راهنمای فارسی ششم ابتدایی(دریافت فایل)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۱ ، ۱۸:۲۵
افضلی

همکاران و مخاطبان عزیز در این مطلب تعدادی از داستانهایی که مربوط به کتاب تفکر و پژوهش می‌باشد را قرار دادم تا بتوانید با توجه به آن کتاب کار تفکر و پژهش را انجام دهید. خواهشمندم که نظرات خودتون رو در مورد اونها اعلام کنید.

  1. پرواز کن (دریافت فایل)
  2. خرسی که می خواست خرس باقی بماند (دریافت فایل)
  3. خفاش دیوانه (دریافت فایل)
  4. دانه نی (دریافت فایل)
  5. درخت بخشنده (دریافت فایل)
  6. فیلم ماه بود و روباه (دریافت فایل)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۱ ، ۱۸:۱۷
افضلی

با توجه به محتوای ناقص کتاب کار و فناوری ششم ابتدایی در زیر لینک چند کتاب راهنمای تدریس معلم برای درس کار و فناوری را آورده‌ام که در آن تعدادی از پودمان‌ها و پروژه‌ها بطور کامل بیان شده است. برای دانلود کافیه بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید. امیدوارم برای شما همکاران مفید باشد.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۱ ، ۱۷:۵۱
افضلی

دو فیلم جهت ارائه فعالیت نارنجی پوش امانتدار پیشنهاد می شود، که در زیر لینک دریافت آنها قرار دارد. چنانچه شما نیز در این مورد تجربه مشابه دارید میتوانید به صورت داستان در کلاس ارائه دهید و نتیجه تجربیات خود را با ما نیز در میان بگذارید.


کلیپ رفتگر امانتدار بجنوردی (دریافت فایل)

کلیپ رفتگر امانتدار قمی (دریافت فایل)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۱ ، ۲۳:۵۸
افضلی
کتاب راهنمای تفکر و پژوهش که لینک آن در ادامه می آید، به منظور راهنمایی و آموزش معلمین جهت تدریس دروس کتاب کار تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی در کلاس ارائه شده است.

قابل توجه همکاران محترم داستان های کتاب کار تفکر و پژوهش در مطالب آینده خواهد آمد.

مقدمه (101kb) دریافت فایل

بخش اول (از صفحه 1 تا 31) دریافت فایل

بخش دوم (از صفحه 32 تا 90) دریافت فایل

بخش سوم (از صفحه 91 تا 141) دریافت فایل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۱ ، ۲۳:۰۵
افضلی

بسم الله الرحمن الرحیم


سخن را با نام خدا آغاز می کنم و تنها توکل بر او می نمایم تا بتوانم تجربه ایی را که در بیست و سه سال تدریس در مقطع ابتدایی (پایه ینجم) اندوخته ام با شما همکاران و مخاطبان محترم به اشتراک بگذارم .


این وبلاگ قصد دارد مطالب به روز آموزشی پایه ششم ، مهارت های آموزشی ریاضی در پایه پنجم و ششم ، ارائه نمونه سوالات دروس در پایه ششم و پنجم و معرفی کتب آموزشی در این حوزه ها بپردازد . 


امید است تا مطالب ارائه شده به شما همکاران و مخاطبان عزیز کاربردی بوده و بتواند مسیری روشن در امر آموزشی به شما عزیزان ارائه نماید . درضمن پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان جهت ارتقاء و کاربرد بیشتر این وبلاگ خواهیم بود.




۱۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۱ ، ۲۲:۳۱
افضلی