ظرافت های معلمی
بسمه تعالی
ظرافت های معلمی
امام علی (ع) : بنگر که گفتار چیست منگر که گوینده کیست
پیامبر اکرم(ص) : اگرخداوند به وسیله ی تو یک فردرا هدایت کند, برای تو از دنیا وآنچه درآن است , بهتر است.
اگر آوازت زیبا ودلنشین باشد حتی اگر وسط بیابان باشی کسی را خواهی یافت که به آوازات گوش فرا دهد.
بهترین معلم کسی است که دارای قابلیت خلق روش های تازه است وبهترین روش ها , روش خاصی نیست , بلکه یک هنر است.
هر معلم باید تلاش کند در خود قابلیت کشف روش های جدید را بپروراند.
1- بیشترین قضاوت افراد( فراگیران) مثأثر است از اولین برخوردها .
2- صدا وسیمای یک معلم خوب بیش از تمامی برنامه های صدا وسیما انسا ن ساز است.
3- معلم خوب , کسی است که علاوه بر ( درس دادن) دنبال ( درس گرفتن) نیز باشد.
4-جمع هر کلاس درس , وقتی مثبت است که معلم آن منهای منیت باشد.
5- معلم خوب وقتی فراگیران حرف هایش را نمی پذیرندترجیح می دهدتحمل کند ولی حرف هایش را تحمیل نکند.
6- معلم شدن چه آسان , معلمی کردن چه دشوار
7- معلم خوب , هیچ گاه خود را تغذیه ی فکری( مطالعه کردن) بی نیاز نمی بیند.
8- پرنده برای رسیدن به بلند ای مقصدش(بال) می خواهد ومعلم (حال)
9- بیش تر آموخته های مهم ما , حاصل تعامل با دیگران است.
10- معلم خوب کسی است که در بین فراگیرانش(بد) نمی شناسد.
11- معلم خوب , با تشویق معلمی می کند تا با تنبیه
12- معلمینی به( تنبیه)معتقدندکه آگاه نیستندبا رفتار مثبت شان فراگیران را ( متنبه) کند.
13- معلمی که تدبیر دارد , تنبیه ندارد.
14- ( عاطفه) نقطه ی عطف معلمی است.
15- معلم خوب را در تقاطع عشق وعقل جستجو کنید.
16- فراگیران بی ادب را با ادب باید ادب کرد.
17- معلم خوب ( اعتماد به نفس) دارد ولی به ( نفس) خود اعتماد ندارد.
18- کلاس هر معلم , پل صراط اوست.
19- معلم خوب اشتباهات خود را پیرایش می کند, نه آرایش
20- از ( بدی) هم می توان برای ( خوبی) الگو گرفت , البته با داشتن حکمت لقمانی
امیدوارم که بتوانیم کوله بار خود را آنگونه شایسته است جمع کنیم.
پایه ششم: خواجه افضلی دبستان ارمغان علم سال تحصیلی 92-91